Wie heeft deze draaibank ook

Alle vragen over stationaire machines kunnen hierin staan

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Morris

Wie heeft deze draaibank ook

Bericht door Morris » wo mei 22, 2013 3:35 pm

Hallo.

Ik heb de CQ6133 draaibank gekocht.

Vraag, zijn er mensen die deze draaibank ook hebben.

Morris uit Diest
Laatst gewijzigd door Morris op za jun 01, 2013 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Draaien en frezen en modelbouw

Ed

Bericht door Ed » wo mei 22, 2013 6:50 pm

Beetje laat. Eerst informatie inwinnen en dan pas kopen.

Mvg.

Ed

Morris

Re: Wie heeft deze draaibank ook

Bericht door Morris » di jun 10, 2014 12:09 pm

De dwarsslede heeft een nonius van 4 mm. volledige toer. De draadstang heeft een spoed van 4mm. Als ik nu 0.5 mm aanzet wordt het werkstuk 1 mm .kleiner in diameter, dat heb ik nooit bij vorige banken gemerkt, het was altijd aanzet is gelijk aan vermindering in diamater. In feite moest er een draadstang met een spoed van 2 mm. ingezeten hebben. Nu moet ik de aanzet delen door twee, wat een halvering van de nauwkeurigheid als gevolg heeft. Jammer toch. De uitleg die de verdeler mij geeft is dat die banken gemaakt zijn om er een freeskolom achteraan te plaatsen en er dan een kruistafel in de plaats van de beitelslede wordt geplaats, in dat geval is de spoed gelijk aan de nonius correct.
Draaien en frezen en modelbouw

ger

Bericht door ger » wo jun 11, 2014 2:36 pm

Dit komt vaker voor bij draaibanken , en is ook vrij logisch :wink:
Je nonius geeft de verplaatsing van je beitel weer, Noniussen van hembrug. schaublin, en cazeneuve doen precies hetzelfde.
Als je diameter wilt uitlezen is een digitale uitlezing ideaal :wink:

Leen Brouwer

Bericht door Leen Brouwer » zo feb 21, 2016 9:50 am

Kijk even bij deze leverancier. Die heeft ook digitale sets om e.e.a. te verbeteren plus een handleiding om de machine in het algemeen te verbeteren.
Ik heb deze machine gekocht nadat ik eerst heb uitgezocht wat ik aan de machine kon verbeteren
en eventueel vervangen.
Bijvoorbeeld de aandrijf: Voor ca 220 Euro heb je een driefasenmotor en frequentieregelaar waarmee je de motor gewoon op 220V 1 fase aan kan sluiten. Maar Arceurotrade in Engeland levert heel veel reservedelen en ombouwsets, bijvoorbeeld metalen tandwielsets.
http://www.arceurotrade.co.uk/

Plaats reactie