Hallo,jks schreef:Ik raad je aan om de studentenversie aan te schaffen. Je moet wel lid zijn (of worden) van de Stoomgroep Holland of de Nederlandse Vereniging van Modelbouwers. Je betaalt dan voor de DVD met de studentenversie van Solid Edge 11 euro. Dit is voor administratie- en verzendkosten.
Meer informatie is te vinden op www.cncsite.nl
Jan
Voor eenieder die de moeite wil nemen voor downloaden dan zal je ff moeten googlen. Makkelijker is natuurlijk een cd-rom, dan heb je ook geen trammelant met machtigingen aanpassen in Vista als je besluit te verlengen na 60 dagen. Zo, dat wilde ik even kwijt....
Een voorproefje voor geïnteresseerden in CAD tekenen:

Mijn hobby is Meccano of in feite het systeem waarmee je constructiedelen kunt uitwisselen, Märklin Metall. Ik wil dus CAD tekenen en zodoende de mogelijkheden van de bouwdozen uitbreiden met stuks onderdelen. Het doel is dus zeker niet het opstarten van massaproductie. Tja, de kas zal wel niet gaan rinkelen

Het is tot op heden mij nog niet duidelijk geworden hoe je 2D tekeningen kunt maken zodat je eenvoudig kunt integreren naar een ingewikkelde samenstelling van kant-en-klare producten. Is het belangrijk je tekenen vantevoren in stijl aan te passen op toekomstige projecten of programma's van andere software fabrikanten, bijvoorbeeld?
Marc